Dewangkoro I (Sonne)

 

Das Bild der Pamor Dewangkoro I scheint eine menschliche Figur zu sein, die mit Kopf in der Pejetan liegt und der Körper befindet sich in der Mitte der Basis. Pamor Dewangkoro I ähnelt der Pamor Tunggul Wulung glauben wo eine stehende Figur an der Basis oder Pejetan zu finden ist.

 

Obwohl die Meinungen ziemlich geteilt sind, stimmen sie darin überein, dass die magische Kraft der Pamor Dewangkoro I - und auch - Pamor Tunggul Wulung Epedemien abwehren  und Glück bringen kann.

 

Pamor Dewangkoro I ist eine Form der Pamor Mlumah und Tiban. Sie tritt häufig in Kombination mit anderen Pamormotiven auf. Sie gehört zu den nicht ausgewählten Pamormotiven und ist besonders geeignet für Bauern und Hirten.

 

 

Dewangkoro I (sun)

 

The image of pamor Dewangkoro I seems to be a human figure, lying with head in the Pejetan and the body is located in the center of the base. Pamor Dewangkoro I resembles the pamor Tunggul Wulung believe where a standing figure is found at the base or Pejetan.


Although opinions are quite divided, they agree that the magical power of pamor Dewangkoro I - and - repel pamor Tunggul Wulung epidemics and can bring good luck.

 

Pamor Dewangkoro I is a form of pamor Mlumah and Tiban. It often occurs in combination with other pamor motifs. It belongs to the not selected pamor motifs and is particularly suitable for farmers and herdsmen.

 

 

Dewangkoro I (Zon)

 

De afbeelding van pamor Dewangkoro I lijkt op een liggend mensfiguurtje met he hoofd in de pejetan en het lichaam in het midden van de basis. Pamor Dewangkoro I lijkt op pamor Tunggul Wulung dat een staand meensfiguurtje op de basis of in de pejetan heeft.

 

Hoewel de meningen nogal verdeeld zijn, is men het er in het algemeen over een sdat de magische kracht van pamro Dewangkoro I – evenals die van – pamor Tunggul Wulung epidemieen afweert en geluk kann brengen.

 

Pamor Dewangkoro I is een vorm van pamor Mlumah en Tiban. Het komt vaak in combinatie met andere pamormotieven voor. Het behoort tot de niet gekozen pamormotieven en is vooral geschikt voor boeren en veehouders.

Quote - oorspronkelijke tekst van Tammens:

Dit is een omstreden motief, zowel wat betreft de plaats waar het menselijke figuurtje zich bevindt, als het karakter. Dit karakter wordt omschreven als erg slecht, tot matig positief. Het wordt op één lijn genoemd met het pamor Tunggul Wulan en discutabel is de plaats en houding van het figuurtje. Het wordt aangetroffen in combinatie met andere pamormotieven.