Poleng Wengkon (kariert in einer Leiste)


Das Bild des Pamor Poleng Wengkon wird durch vier Ecken, die abwechselnd zwischen Pamor und Eisen angeordnet sind abgebildet. Die Herstellung dieses komplizierten Pamormotivs erfordert einen hohen Grad an Genauigkeit. Dieser Keris wurde Ende des 19. Jahrhunderst von Empu Pauzan aus Solo gefertigt und bekam die Bezeichnung Kyai Sureng Karya.


Pamor Poleng ist eine Form der Pamor Mlumah und Rekan. Sie gehört zu den ausgewählten Pamormotiven.

 

 

Poleng Wengkon (checkered in a bar)


The image of the pamor Poleng Wengkon is represented by four corners, which are alternately arranged between pamor and iron. The preparation of this complex pamor motif requires a high degree of precision. This keris was made ​​late 19th century by Empu Pauzan of Solo and was named Kyai Sureng Karya.


Pamor Poleng is a form of pamor Mlumah and Rekan. It belongs to the selected pamor motifs.

 

 

Poleng Wengkon (Geruit in een lijst)

 

De afbeelding van pamor Poleng Wengkon wordt gevormd door vierhoeken, die afwisselend tussen pamor en ijzer geplaatst zijn. Het vervaardigen van dit gecompliceerde pamormotief vereist een grote nauwkeurigheid. Deze kris wird eind 19. eeuw gemaakt door empu Pauzan uit Solo en kreeg de naam Kyai Sureng Karya.

 

Pamor Poleng is een vorm van pamor Mlumah en Rekan. Het behoort tot de gekozen pamormotieven.